2013/06/15


























Ciasto z owocami
Czekam na lato między innymi z powodu tego ciasta ;) Gdy tylko pojawiają się maliny, borówki lub inne drobne owoce zaczynam wypieki. 
Ciasto jest proste do zrobienia (dla mnie to jego wielki atut!), smaczne i pachnie latem;) Wszyscy je lubią!

25 dag mąki
25 dag masła (polecam roślinne)
25 dag cukru
5 jaj
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
1 torebka cukru waniliowego lub trochę prawdziwej wanilii
1 kg drobnych owoców (w oryginalnym przepisie zalecano wiśnie lub czereśnie, ja użyłam malin i borówek)

  • Owoce należy umyć, osuszyć i ewentualnie usunąć pestki.
  • Masło utrzeć na puch.
  • Wymieszać w misce mąkę, cukier, proszek do pieczenia i wanilię.
  • Do masła dodawać na przemian jaja, wymieszane suche składniki i energicznie mieszać lub miksować.
  • Ciasto wylać na blachę o wymiarach ok. 40x24x4 cm i rozłożyć na nim owoce.
  • Wstawić do nagrznego do temp. 180oC piekarnika. Po chwili temp. obniżyć do 160oC.
  • Piec ok. 60 min.
  • Ciasto można posypać po upieczeniu cukrem pudrem.


Smacznego!

4 komentarze:

  1. Anonimowy6/16/2013

    Dagny!!! Pełna profeska :) Piękne ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielkie dzięki!!! To ciasto naprawdę zawsze wychodzi ;) Pozdrawiam (choć nie wiem kogo ;)

      Usuń
  2. Anonimowy6/16/2013

    Jadłem i muszę powiedzieć, że wciąga :)

    Pozdrawiam Kriss J.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki;) Mam nadzieję, że Ewie też smakowało ;)

    OdpowiedzUsuń