2013/06/04


Letnia Bruschetta

Ta włoska przystawka, która jest również podawana jako danie główne, daje ogromne pole do popisu. 
Można ją przygotować bardzo szybko i to na wiele sposobów. 
McCartney’owie polecają na lato opcję z cukinią.
Zatem, do dzieła!












Bruschetta z cukinią i czosnkiem 2 PORCJE

2 żółte cukinie (użyłam zielonych) pokrojone w półcentymetrowe plastry
3 łyżki oliwy
1 łyżka octu balsamicznego
4-6 kromek bagietki
1 ząbek czosnku
starty parmezan (niekoniecznie)
sól i świeżo zmielony pieprz

  • W misce wymieszaj cukinię z oliwą i octem balsamicznym. Dodaj sól i pieprz.Wymieszaj i odstaw na 30 minut.
  • Rozgrzej patelnię grillową i opiekaj plastry cukinii przez 3-4 minuty z każdej strony.
  • Rozgrzej grill w piekarniku i opiecz pieczywo na złocisty kolor.
  • Czosnek rozetrzyj ze szczyptą soli na gładką pastę.
  • Gorące grzanki posmaruj pastą czosnkową i skrop oliwą. Nałóż na nie cukinię i ewentualnie posyp parmezanem.

Przepis pochodzi z książki „Poniedziałki bez mięs” i podałam go dokładnie.
Ja ułatwiłam sobie zadanie i opiekłam pieczywo z cukinią równocześnie w piekarniku.
Równie dobrze można to zrobić na grillu na świeżym powietrzu, w końcu lato, to czas grillowania!
Do zdjęcia ozdobiłam bruschettę listkami świeżego tymianku i muszę nieskromnie przyznać, że smakowała dzięki temu jeszcze lepiej:) 
Pycha!

2 komentarze:

  1. Anonimowy6/04/2013

    Takie jedzenie uwielbiam... E.

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy6/05/2013

    Ja też! Proste, aromatyczne, hmm...
    D.

    OdpowiedzUsuń