2013/10/27

Ruskie czy włoskie? 
Pierogi z serem i ziemniakami jakie wolicie? Prosto z wody, gorrrące, parujące na talerzu polane masłem czy odsmażane z chrupiąca skórką i parzącym w język nadzieniem... 
Ja zawsze mam z tym problem, bo obie wersje, o ile jeszcze będzie co odsmażać, są prze-pyszne! 
Podstawowy przepis to po prostu pierogi ruskie, czyli masa twarogowo-ziemniaczana ze smażoną na maśle cebulką, a z włoch pochodzi ubranie, szykowne ravioli.





Do przygotowania pierożków potrzebne nam będą:
  • 400 g twarogu półtłustego
  • 400 g ziemniaków
  • 1 jajko
  • 2 średnie cebule, pokrojone w kostkę
  • 125 g masła
  • sól, pieprz ziołowy
  1. Ziemniaki gotujemy i przeciskamy przez praskę (niestety nie mam, więc tarkuję ziemniaki na drobnych oczkach tarki jarzynowej), studzimy
  2. Na patelni topimy masło dodajemy cebulę i na małym ogniu smażymy, aż będzie szklista
  3. Twaróg przeciskamy przez praskę (lub trzemy na tarce:) dodajemy do ziemniaków
  4. Do masy ziemniaczano-twarogowej wbijamy jajko, dodajemy wcześniej zeszkloną cebulę, sól i pieprz ziołowy do smaku, dokładnie wszystko mieszamy
Do przygotowania ciasta na pierożki potrzebne nam będą:
  • 500 g mąki pszennej, ja użyłam tortowej
  • 1 jajko
  • 300-350 ml wody
  • 1/2 łyżeczki soli
  1. Mąkę przesiewamy do miski, dodajemy sól, wbijamy jajko i dolewamy wodę. Całość dokładnie wyrabiamy, owijamy w folię i odkładamy na ok. 1/2 godz. 
  2. Po upływie tego czasu, odcinamy 1/4 ciasta i rozwałkowujemy na cienki placek. Dalej postępujemy według uznania, ja lubię bawić się kształtem stąd kwadraty z falbankami. Po rozwałkowaniu i podjęciu decyzji o kształcie, placek dzielimy na np. kwadraty: na jednym kładziemy łyżeczką kulki farszu, a drugm szczelnie przykrywamy. Radełkiem, lub foremką do ciastek możemy ozdobić brzeg. 
  3. Pierożki wrzucamy do wrzącej, osolonej wody. Gotujemy po 10 szt., od momentu wypłynięcia jakieś 2 min. Odsączamy i polewamy pozostałym masłem, ze smażenia cebuli.
Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz